Franţa riscă să piardă peste 15.000 de locuri de muncă în lunile următoare, în condiţiile în care companii precum Carrefour, Peugeot, Air France-KLM şi Vivendi îşi reorganizează operaţiunile ca urmare a scăderii cererii, punând la încercare promisiunile lui Hollande a preveni concedierile.
Alegerile prezidenţiale au determinat numeroase companii să amâne planurile de reducere a numărului de posturi, pentru a evita să ajungă subiect de campanie electorală.
Odată alegerile încheiate, valul de concedieri poate începe, potrivit sindicatelor.
Rata şomajului aflată la cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani l-a determinat pe Hollande, care marţi va fi învestit în funcţia de preşedinte, să afirme că va face orice este posibil pentru a preveni reducerea numărului de locuri de muncă.
Angajamentul său se va lovi de o primă provocare, după ce Georges Plassat, director general desemnat al Carrefour, a început săptămâna trecută discuţii cu reprezentanţii sindicatelor.
Carrefour a estimat profituri în scădere de cinci ori în ultimele şase trimestre, chiar şi după ce nu a mai înlocuit circa 3.000 de persoane care pleacă anual din companie.
"Teama este că aceste pierderi vor creşte şi vor deveni mai brutale. Dorim să oprim această hemoragie", a declarat Bruno Moutry, reprezentant al Confederaţiei Democratice Franceze a Muncii (CFDT).
Producătorul auto Peugeot a indicat la rândul său că în lunile următoare sunt posibile restructurări, afirmând că uzina din Aulnay-sous-Bois, de lângă Paris, cu aproximativ 2.300 de angajaţi, are o problemă de competitivitate. Compania pune sub semnul întrebării viitorul fabricii dincolo de 2014.
În sectorul telecomunicaţiilor, autoritatea de reglementare Arcep a estimat în martie că operatorii ar putea reduce cu până la 10.000 locurile de muncă pentru a se adapta la concurenţa noului serviciu de telefonie