Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi specialişti în branding turistic şi marketingul destinaţiilor au prezentat brandul de turism al României participanţilor la cea de-a 54-a reuniune a Comisiei pentru Europa a Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT). Comisia s-a întrunit în perioada 9-10 mai 2012, la Batumi (Georgia), iar prezentarea a avut loc în prima zi a reuniunii, în cadrul seminarului "Branding Tourism Destinations in a Connected World".
În cadrul seminarului au fost abordate teme precum: aspecte ale industriei turistice cu referire la brandingul destinaţiei, noi tendinţe şi strategii în branding, utilizarea tendinţelor sociale în creşterea importanţei brandului. Totodată, au avut loc dezbateri cu privire la importanţa brandului naţional de turism pentru o destinaţie care doreşte să se poziţioneze pe această piaţă.
Studiul de caz cu privire la România a abordat procesul detaliat derulat de ţara noastră pentru definirea brandului naţional de turism, metodologia de analiză şi cercetările care au stat la baza acestui proces, precum şi principalele modalităţi de implementare şi comunicare a brandului aplicate de MDRT. Astfel, au fost prezentate câteva campanii de promovare derulate de minister în ultimii ani, cu scopul creşterii gradului de conştientizare asupra României ca destinaţie de turism: campanii media pe principalele pieţe ţintă din străinătate şi pe canale interne, parteneriate de promovare a brandului turistic naţional, prin organizarea de evenimente şi emisiuni TV, pe plan intern sau extern, participarea la manifestări expoziţionale interne şi internaţionale din domeniul turismului şi, nu în ultimul rând, modalităţi de intensificare a promovării în mediul online.
Lucrările comisiei, la care au participat reprezentanţi din peste 20 de ţări, au fost deschise de secretarul general al OMT, Taleb Rifai, în prezen