Attila Okányi, director general în cadrul autovit.ro, nu poate compara piaţa auto second hand românească cu pieţele din alte ţări europene, întrucât „sunt diferenţe importante, cum ar fi de volum, de dimensiune, de cumpărare sau taxarea diferenţiată“.
Attila Okányi a explicat că piaţa auto SH din România a înregistrat o creştere faţă de 2011, dar că nu se va atinge nivelul din 2010.
„Dacă ar fi să comparăm piaţa de anul acesta cu cea de anul trecut, se constată o creştere, însă nu va atinge nivelul din 2010, raportând la importurile de maşini SH. În schimb, ca activitate internă, pe piaţa domestică vedem o creştere constantă. Chiar dacă nu monitorizăm tranzacţiile efective, observăm şi din statisticile DRPCIV, dar şi din feedbackul primit de la dealeri, clineţii noştrii, că au loc tot mai multe tranzacţii“, a spus Okányi într-un interviu acordat reporterilor bucuresti.adevarul.ro.
De la reprezentant de vânzări, la director general.
Acesta este de părere că piaţa auto second hand românească nu poate fi comparată cu pieţele din alte ţări europene. „Nu ştiu dacă este cazul de o comparaţie. De exemplu, nu are rost să comparăm piaţa auto românească cu cea din Germania sau Ungaria. Sunt diferenţe importante, de volum, de dimensiune, dar şi cele ca puterea de cumpărare sau taxarea diferenţiată. La noi există această taxă de poluare sau taxa de mediu care pune piedici pe piaţa auto second hand“, a explicat directorul general al autovit.ro.
Attila Okányi şi-a început cariera în comerţul auto în 2001, la producătorul austriac Schwarzmüller. „Am lucrat aici până la sfârşitul anului 2008. Am fost la început reprezentant de vânzări, iar apoi director general. De acolo am plecat înspre online“, a povestit acesta. „M-am angajat la o firmă care se numeşte chiar AUTOonline Sisteme Informatice, o filială înRomânia a unei platforme de