Ceea ce ar fi trebuit să fie unul dintre principalele obiective turistice ale României şi un proiect de succes se poate transforma într-un adevărat scandal
Cea mai înaltă şosea din România, Transalpina (DN 67C), care leagă judeţul Gorj de Alba, a fost construită fără să existe un acord de mediu din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM). Nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi nici constructorul, firma Romstrade SRL, nu au reuşit să obţină avizul respectiv, cu toate că modernizarea şoselei a început încă din anul 2008. Lucrările la Transalpina au fost demarate de firma lui Nelu Iordache, SC Romstrade SRL, în baza autorizaţiilor de construcţie obţinute la nivelul fiecărui judeţ (Gorj/nr. 62/12.09.2008, Vâlcea/ nr. 74/22.09.2008 şi Alba/nr. 59/06.10.2008). Valoarea lucrărilor depăşeşte 200 de milioane de euro, sumă din care a fost achitată cea mai mare parte.
A eşuat în obţinerea acordului de mediu
Constructorul a continuat să execute lucrarea la Transalpina, cu toate că, în lipsa acordului de mediu de la ANPM şi, potrivit legii, acestea ar fi trebuit să fie sistate, la fel şi plăţile efectuate în contul constructorului de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. În 2010 şi în 2011, constructorul a încercat să obţină retroactiv acordul de mediu şi a solicitat în acest sens serviciile unor firme de consultanţă. Societăţile respective au făcut demersuri pe lângă ANPM şi au cerut în numele Romstrade şi al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România eliberarea unui acord de mediu. Solicitarea a fost respinsă, iar lucrările au continuat totuşi, fără să fie respectate procedurile legale referitoare la modernizarea drumurilor naţionale, adică existenţa acordului de mediu.
Şosea prin arii protejate
Respingerea c