De la extaz la agonie. După ce săptămâna trecut avea cel mai bun terminal din lume, Heathrow, cel mai mare aeroport internaţional din Londra, riscă să decadă la statutul de aeroport local dacă în termen de un an nu va construi o a treia pistă, a avertizat compania British Airports Authority (BAA), scrie The Telegraph, citat de Agerpres.
În acest context, directorul executiv al BAA, Colin Matthews şi-a exprimat temerea că marile linii aeriene internaţionale îşi vor transfera birourile din Londra la Paris, Frankfurt sau Amsterdam, lasând Heathrow ca o ”ramură” în reţeaua aviatică din lume. El insistă asupra construirii celei de-a treia piste, întrucât aeroportul internaţional din Londra funcţionează în prezent la capacitate maximă şi nu poate să-şi mai extindă activitatea în actualele condiţii.
Premierul David Cameron a exclus însă o extindere a aeroportului Heathrow, menţionează publicaţia amintită. BAA şi marile companii aeriene consideră ca devastatoare consecinţele economice pentru Marea Britanie în cazul decăderii temporare a aeroportului Heathrow la statutul de 'însemnătate locală', în timp ce primarul conservator al Londrei, Boris Johnson, insista asupra a patru piste. 'Dacă nu vom acţiona, numărul destinaţiilor şi frecvenţa curselor vor scădea treptat', avertizează Colin Matthews.
Directorul executiv al British Airways IDG, Willie Walsh, şi-a exprimat sprijinul pentru construcţia unei a treia piste.'Nu am văzut nicio dovadă ca guvernul să acorde vreo importanţă aviaţiei Marii Britanii. Restul lumii se preocupă de infrastructură pentru a putea dezvolta economia, în timp ce Marea Britanie face contrariul. Avem nevoie ca guvernul să acţioneze, ceea ce nu se vede. Mă tem pentru viitor', a spus el.
Cabinetul de miniştri britanic are în pregătire o nouă rundă de dezbateri privind situaţia aviatică din ţară, însă, potrivit