Ca in fiecare an, elevii claselor a VIII-a sunt ofertati de catre liceele din judet, acestea din urma, pornind de mai multe saptamani, campanii de promovare. In acest sens unele licee au organizat evenimente de tipul "porti dechise", altele si-au suplimentat oferta educationala cu specializari cu mare priza in randul tinerilor, iar altele s-au multumit sa intreprinda campanii de promovare pe internet. Totodata, si institutiile de invatamant superior, in special din zona Moldovei, au demarat campanii in randul liceelor din judet. Finantarea per elev inteteste concurenta dintre liceele sucevene, dat fiind faptul ca fara un numar suficient de elevi, scolilor le va fi destul de greu sa acopere toate cheltuielile. Astfel ca liceele sucevene, ca in fiecare an, au pornit campanii de promovare, propunandu-si vizite in cadrul scolilor gimnaziale din oras si din judet. Profesori, insotiti de fosti elevi ai scolilor gazda, actuali elevi ai liceelor promovate, au tinut prezentari elevilor de la finalul ciclului gimnazial, incercand astfel sa coopteze un numar cat mai mare de viitori discipoli. Reprezentantii liceelor au impartit pliante si si-au prezentat oferta educationala pentru anii viitori, misiunea institutiei, performantele elevilor, facilitati si conditii de studiu. In mare parte promisiunile coincid: performanta, profesori seriosi, conditii moderne si dotari de top. Totodata, pentru ai convinge pe viitorii absolventi ai ciclului gimnazial ca dispun de cele mai bune dotari si de cea mai moderna infrastructura, unele licee organizeaza „Porti deschise", evenimente in cadrul carora elevii claselor a VIII-a, insotiti de profesori pot vizita institutiile de invatamant, pot asista la cursuri sau la diverse activitati sau pot vizita salile, cabinetele si laboratoarele liceelor. Tot pentru a "recruta" cat mai multi elevi, in special colegiile tehnice din judet, au inclus in ofer