Compania aeriană Virgin Atlantic este prima din Marea Britanie care le va oferi clienţilor posibilitatea de a vorbi la telefonul mobil în timpul zborului, potrivit Daily Mail.
Deşi această iniţiativă i-ar încânta pe oamenii de afaceri pentru care este important să comunice în mod constant, există şi voci care susţin că telefoanele mobile ar deveni o sursă suplimentară de stres pentru călători.
Astfel, pasagerii care călătoresc pe ruta Londra- New York la bordul unui Airbus A330 vor putea nu doar să dea telefoane, ci şi să trimită şi să primească SMS-uri şi email-uri sau să aibă acces la internet prin GPRS.
Serviciul ar urma să fie disponibil pentru pasagerii de la bord pe toată durata zborului, cu excepţia momentelor de la aterizare şi decolare. De asemenea, reţeaua nu va putea suporta mai mult de zece apeluri simultane la bord.
Clienţii vor fi taxaţi cu aproximativ 1,25 euro pentru un minut de convorbire, respectiv cu 25 de eurocenţi pentru un SMS. Reprezentanţii Virgin Atlntic spun că serviciul a fost gândit pentru călătorii de la clasa business care au nevoie să dea un telefon urgent la birou sau pentru oamenii care vor să trimită un mesaj celor de acasă.
“Mulţi dintre noi au trecut prin situaţia în care se aflau în timpul unei de călătorii de 10 ore şi aveau nevoie să dea un telefon urgent la birou sau chiar unei rude pentru a-i aminti să hrănească pisica”, a explicat, din partea companiei de zbor, Steve Griffiths.
“De asemenea, este destul de amuzant să suni pe cei de acasă şi să-I saluţi de la 10.000 de metri de deasupra Oceanului Atlantic”, a adăugat Griffiths.
Pe lângă modelul Airbus şi aparatele Boeing 747 aparţinând Virgin Atlantic vor dispune de noul serviciu. Până la sfârşitul anului acesta se estimează că un număr de 20 de aparate vor fi dotate cu noua facilitate.
Serviciul va funcţiona pe baza