Conform unui studiu realizat de Ericsson ConsumerLab, pe lângă dorinţa de a avea acces mai bun sau mai rapid la Internet, principalul argument pentru achiziţia unui smartphone este acela că utilizatorii pot alege apoi dintr-o suită largă de aplicaţii mobile.
Raportul reuneşte rezultatele unor cercetări realizate pe pieţe care se dezvoltă rapid, cum ar fi Rusia, India şi Brazilia, şi arată că noii utilizatori de smartphone-uri aleg şi utilizează aplicaţii cu aceeaşi frecvenţă ca şi utilizatorii cu experienţă. În plus, 69% dintre respondenţi au recunoscut că folosesc zilnic aplicaţii pentru a accesa Internetul, iar 20% dintre ei utilizează în fiecare zi servicii cu trafic mare de date, cum ar fi aplicaţii video şi TV, de hărţi sau navigare.
Cele mai frecvente 10 activităţi ale utilizatorilor care şi-au achiziţionat recent un smartphone sunt, în ordinea popularităţii: să folosească aplicaţii pentru a anunţa unde se află (aplicaţii de check-in), să utilizeze aplicaţii cu hărţi pentru navigare sau pentru a obţine informaţii despre trafic, să urmărească transmisiuni TV pe Internet, să vizioneze filme, să se joace online, să vizioneze clipuri video în direct pe Internet, să se joace pe reţele sociale, să urmărească buletine de ştiri transmise în direct, să folosească Twitter-ul şi să citească sau să scrie pe bloguri.
Pentru utilizatori contează să fie conectaţi în permanenţă şi să aibă acces la instrumente şi servicii diverse.
De cele mai multe ori, ei nu fac diferenţa între a deţine un smartphone şi aplicaţiile pe care le utilizează pe acest dispozitiv. Cu toate acestea, aplicaţiile mobile sunt folosite în mod diferit pe cele trei pieţe. Astfel, utilizatorii indieni de smartphone-uri sunt mai interesaţi să descarce aplicaţii care le permit să îşi personalizeze telefoanele, cum ar fi screen saver-uri, teme şi wallpaper-uri difer