Proiectul mult-aşteptat de români începe să prindă contur. Lucrările la magistrala de metrou M6, care va lega Capitala de aeroportul Otopeni, urmează să fie licitate în toamna acestui an. Proiectul, în valoare de aproape un miliard de euro, prevede construcţia magistralei cu o lungime de 14 kilometri. Linia de metrou va avea 12 staţii.
Compania care administrează metroul bucureştean, Metrorex, a anunţat în urmă cu o săptămână că în toamna acestui an va organiza o licitaţie pentru lucrările de construcţie a noii magistrale, aşa cum informa capital.ro.
Reprezentanţii Metrorex au anunţat recent că cele 12 staţii vor fi denumite după marile oraşe ale lumii, conform dailybusiness.ro. Linia de metrou va pleca din staţia 1 Mai (Magistrala 4) şi va 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord şi Aeroportul Otopeni.
Faţă de planurile iniţiale, traseul metroului a fost modificat, adaugându-se şi doua noi staţii, pentru a acoperi zonele rezidenţiale şi parcul comercial Băneasa. "Au fost stabilite traseul exact şi numărul punctelor de oprire. Aceasta este ultima formă elaborată de către cei care fac consultanţă şi cu acordul JICA (Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională – n.r.)", a declarat Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex, potrivit sursei citate. "S-a eficientizat proiectul, adică s-a făcut o analiză mai concretă şi, de acord cu consultantul, am bătut în cuie cele 12 staţii. Ele ating zonele importante locuite sau comerciale şi traseul DN1 mai departe, pâna la Otopeni", a mai spus Udrişte.
Potrivit planurilor, magistrala M6 va beneficia de trenuri noi, iar designul staţiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care