Am fost la RoNewMedia. Raiul corporate-geek sau corporate pur şi simplu. Unii vorbesc ca la CC al PCR deşi sînt îmbrăcaţi şic şi tineresc şi reprezintă cea mai vioaie industrie. Alţii trîntesc chestii tari pentru că abordează direct problema: ok, social media, ce frumos e, dar what’s in it for me, nene?
Am intrat într-un workshop despre politică şi social media cu Bogdan Teodorescu, Zsolt Nagy, Lucian Despoiu şi Viorel Hrebenciuc. Ce a lăsat Hrebenciuc să se înţeleagă despre ianuarie Piaţa Universităţii 2012 a subliniat deja Dan Duca. Eu le-am spus că-şi fac iluzii dacă cred că pot face revoluţii prin social media.
Şi acum aş mai spune că Hrebenciuc îşi mai face o iluzie (intenţionată, evident – jocul asumării puterii din umbră e specialitate veche): că poţi anticipa evenimente precum cele din ianuarie. Poţi să le pregăteşti cît vrei. Ele ies cînd trebuie şi cînd vor ele. Le-am spus şi acolo, politicienii au de învăţat şi unii au învăţat deja chestii mult mai profunde: de exemplu, cum a ajuns “nu ne vindem ţara” să fie pe drapelele noilor generaţii. Sper că au avut urechi să audă.
Mi s-a confirmat şi cu cifrele specialiştilor de la masă că munca postacilor nu mai are nici un efect. Deci, băieţi, o puteţi lăsa mai moale. Eu aş spune că aceia sînt tineri folosiţi aiurea de superiorii lor în partid. Hrebenciuc a spus clar că nivelul discuţiei prin e-mail e mult mai eficient: le dai activiştilor predicatul zilei şi cu asta basta, restul se face tot pe teren.
Din ce-am auzit acolo aş zice că avem curente care se bat cap în cap:
- unii care încă mai cred naiv în social media (fără industrie şi marketing tradiţional în spate). Naiv sau strict strategic: că doar n-o să vorbească ăia de la facebook despre asta (compania e şi în curs de listare, după cum ştiţi)
- multe îngrijorări, critici despre felul în care nu se văd banii investiţi în mar