Prima zi de la RoNewMedia 6.0 a început printr-o dezbatere bazată pe concurența dintre jucătorii globali și cei locali de pe internet, în zona publicității și marketingului. adevarul.ro prezintă discursurile celor prezenți și părerile lor despre concurența de pe piața din mediul online românesc.
Cei care au participat la dezbaterea moderată de Dragoş Stanca au fost:
Dan Bulucea, Google
Nick Palmer, MediaCom
Dan Balotescu, Media Investment
Călin Rotăruș, Goldbach Audience
Tatyana Firsova, IAB Russia
Marta Klepka, Gemius
Robert Pefanis, ThinkDigital
Călin Rotăruș
E o etapă a noastră ca și comunicatori. După ce am învățat ce se poate face pe internet. Acum am învățat lucrurile astea și spunem putem lua mai ieftin? Răspunsul e pozitiv și vine de la .com. Trebuie să explicăm mai bine care sunt diferențele. De ce ai face publicitate pe un site .com, de ce ai face publicitate pe site-uri de brand românești.
Dragoş Stanca: Unul dintre adversari ar fi Facebook. Există o competiție sau o complementaritate?
Robert Pefanis
Pe internet ceea ce e valid astăzi, poate fi fals mâine. Nu cred că există competiție. Până la un punct, .com și site-urile locale pot să fie complementare. Nu putem vorbi despre competiție.
Dragoş Stanca:
Există doar dictatura prețului cel mai mic, mai contează pentru publisheri să investeacă în brand sau contează afișările pure?
Dan Balotescu
Nu e vorba despre .ro versus .com. Există câteva platforme specializate. Google, Facebook și nu numai. Este vorba despre modul despre cum un client gândește o campanie. Ceea ce oferă .ro nu oferă Facebook și Google. Sunt produse complementare care ar trebui să fie într-un mix de media. În ultima vreme a fost o parte de experimentare în România.
Dan Bulucea, Google
Tot ce încercăm să facem este să lucrăm împre