Dacă aveţi suspiciuni, solicitaţi controlorilor legitimaţia şi foaia de parcurs, pentru a verifica dacă sunt în timpul programului. Sursa: VLAD STĂNESCU
"Călătoream cu tramvaiul fără bilet şi, din senin, un bărbat care stătea pe scaun a venit să-mi ceară biletul. Purta geantă pe un umăr şi avea un aparat care semăna cu un chitanţier. Mi-a cerut buletinul, dar am refuzat să i-l arăt, la care m-a dat jos şi s-a făcut că-şi cheamă colegii. Am aşteptat vreo 20 de minute în staţie, după care a început să se înmoaie şi mi-a cerut bani. Atunci mi-am dat seama că e un fals controlor", povesteşte Cosmin C. din Bucureşti.
Cazul lui nu este singular, zi de zi călătorii cad pradă aşa-zişilor controlori falşi care profită de naivitatea lor. Mulţi nici nu-şi dau seama că sunt păcăliţi, mulţumiţi că scot din buzunar doar jumătate din contravaloarea amenzii. De la începutul anului, trei bucureşteni au depus sesizări la Regia Autonomă de Transport Bucureşti.
Fără controlori după ora 21.00, un mit
"Oricine are suspiciuni poate merge la sediul RATB pentru a consulta albumele cu fotografiile controlorilor şi pentru a reclama incidentul. Călătorii pot suna şi la numerele 021.336.56.50 sau 021.311.13.98", explică purtătorul de cuvânt al RATB, Brînduşa Raeceanu. Mai simplu ar fi să le solicitaţi controlorilor actele. O delegaţie autentică trebuie să conţină fotografia, funcţia şi numărul de serviciu, număr care coincide cu cel de pe insignă. Solicitaţi agenţilor şi foaia de parcurs, pentru a verifica dacă sunt în timpul programului. "Ţinuta vestimentară a agenţilor este, în general, în culorile gri şi bleumarin", adaugă reprezentantul RATB. Deşi se spune că după ora 21.00 nu mai există picior de controlor în autobuz, oficialii Regiei subliniază că "activitatea de control se desfăşoară pe tot intervalul de funcţionare a maşinilor".
C