Deşi termenul iniţial nu a fost respectat, iar circulaţia a fost deschisă doar pe o bandă pe sens, încă din decembrie 2011, peste două săptămâni autorităţile promit că vom putea circula pe varianta ocolitoare a municipiului Arad la standard de autostradă.
Anul trecut în decembrie, premierul şi ministrul Transporturilor de la acea vreme, Emil Boc şi Anca Boagiu, au deschis tronsonul de autostrada Arad-Timişoara (32,2 km) şi centura Aradului (12,25 km). Şoferii au putut circula pe varianta ocolitoare pe o singură bandă pe sens, întrucât lucrările urmau să fie finalizate în luna aprilie 2012. Viteza maximă admisă pe centură a fost însă de numai 60 km/h, astfel că nu se poate considera autostradă din acest punct de vedere, aşa cum arată şi reprezentanţii forumului skyscrapercity.com.
În urmă cu doar câteva zile edilul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a întreprins o vizită pe şantierul centurii şi a menţionat că la data de 2 iunie se va deschide circulaţia pe ambele sensuri, conform discuţiilor purtate cu constructorul lucrării.
“Împreună cu constructorul am convenit ca pe 2 iunie să dăm drumul la circulaţie pe ambele sensuri, atât pe cel spre Ungaria, cât şi pe cel vecin, care acum deserveşte, pe două direcţii legătura Timişoara – Ungaria”, a declarat Falcă, citat de presa locală. Conform aradon.ro, firmele constructoare ( FCC Construccion şi PORR Bau GmbH) au început montarea panourilor fonoabsorbante, care se vor regăsi pe toată lungimea de mers a centurii în direcţia spre Ungaria.
Potrivit primarului, care a făcut publică această informaţie, panourile fonoabsorbante vor fi montate peste tot pe unde se impune: „Pe linia de mers spre Ungaria se lucrează pentru a finaliza montarea acestor panouri pe întreaga lungime a centurii. Sunt zone unde avem panouri pe ambele laturi şi sunt zone unde le vom avea pe o singură latură, în