Producătorul auto General Motors (GM) a decis să îşi retragă campaniile de publicitate de pe Facebook, motivându-şi decizia prin faptul că reclamele plătite au un efect minor asupra consumatorilor, scrie Wall Street Journal, citând „surse familiare cu situaţia“.
GM este primul consumator major de publicitate care îşi exprimă dezamăgirea faţă de eficienţa Facebook şi care îşi reduce cheltuielile. GM este al treilea cel mai mare consumator de publicitate din SUA.
Mişcarea GM vine cu câteva zile înainte de oferta publică iniţială a Facebook. Acţiunile companiei se aşteaptă să fie valorizate la circa 38 dolari, ceea ce ar ridica valoarea siteului de socializare la 100 mld. dolari.
Purtătorul de cuvânt al GM, Pat Morrissey, a spus că producătorul auto îşi reevaluează publicitatea de pe Facebook şi că mişcarea face parte dintr-o analiză perioadică pe care compania o conduce în vederea determinării eficienţei publicităţii.
„Ne uităm la toate pieţele de desfacere media, ne uităm la eficienţă“, a menţionat acesta. „Rulăm banii în diferite medii de publicitate“.
Anunţul GM se adaugă criticilor care spun că Facebook, şi alte siteuri asemănătoare, ar putea fi supraevaluate. Peste 50% din utilizatorii Facebook spun că nu au accesat niciodată reclamele sponsorizate ale siteului, conform unui sondaj recent comandat de Associated Press-CNBC.
În plus, numai 12% din respondenţi spun că se simt confortabil să facă cumpărături de pe Facebook.
Facebook este mult în urma Google, pe care compania îl consideră un competitor, când vine vorba de rata de succes a clickurilor pe reclame. Reclamele Google au o rată de penetrare de peste şapte ori mai mare decât cele ale Facebook.
Siteul de socializare nu a reuşit să găsească până acum o metodă eficientă de a aduce venituri din audienţa sa captivă de 900 de milioane de persoane.
SURS