Ramona Ungvari este profesor de Limba şi literatura română la Gimnaziul “Alexandru Ioan Cuza” din Târgu-Mureş. De asemenea, este şi coordonator de programe şi proiecte educative, adică, consilier educativ. Am rugat-o să ne explice ce presupune acest lucru şi ce rol îl are comunicarea în acest caz.
Reporter: Când a fost debutul d-voastră în învăţământ şi de de cât timp predaţi în această şcoală?
Ramona Ungvari: Primii ani de învăţământ am predat ca şi necalificat, la Şcoala Generală “Kemeny Janos” din Brâncoveneşti. Începând cu anul şcolar 2007 – 2008, am început la Gimnaziul “Al. Ioan Cuza”, unde lucrez şi în prezent ca şi profesor de Limba şi literatura română. Aici venisem ca şi calificat, terminasem facultatea, am urmat un examen de titularizare şi am obţinul postul prin suplinire. Din anul şcolar trecut, sunt consilier educativ la acest gimnaziu.
Rep. : Ce v-a determinat să faceţi această alegere?
R.U.: Mi-am ales această meserie deoarece consider că am înclinaţii mai mult pe partea lingvistică decât pe partea logico-matematică. Îmi plac foarte mult copiii, nu m-aş vedea într-un alt sistem, făcând altceva. Îmi place foarte mult colectivul de aici, este un colectiv tânăr, antrenat în activităţi, un colectiv pe care te poţi baza, şi care antrenează copiii şi care pune bazele unui învăţământ modern, centrat pe elev. În centrul activităţii noastre se află elevul. El trebuie să iasă în evidenţă, spre deosebire de sistemul vechi, în care demonstram cât de multe cunoştinţe avem, şi nu puteam să transmitem nimic la nivelul elevului. Acum elevul demonstrează cât de multe cunoştinţe are şi noi suntem doar parteneri în educaţie, alături de comunitatea locală, de părinţi, şi de toţi cei implicaţi în sistemul educativ.
Rep. : Ce presupune munca de consilier educativ?
R.U.: Ca şi consilier educativ, răspund împreună cu direc