Ultimul termen pentru darea în folosinţă a autostrăzii către Ploieşti a expirat ieri, 15 mai. Cu toate acestea, doar 14 kilometri sunt finalizaţi.
Autostrada care leagă Bucureştiul de Ploieşti ar fi trebui inaugurat încă de ieri, potrivit ultimului termen avansat de autorităţi. Cu toate acesta, proiectul început acum 6 ani e departe de a fi finalizat. Trei din cele 17 poduri prevăzute în proiect nu sunt gata, iar numărul kilometrilor complet finalizat e de doar 14, din 62.
Contractul între CNADNR şi consorţiul format din Euroconstruct Trading 98 (Dan Besciu), Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu) şi Pa&Co International (Costel Căşuneanu) a fost semnat în octombrie 2007, valoarea iniţială fiind de 200 de milioane de euro. Termenul iniţial de finalizare pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti era de un an şi jumătate. De atunci, amânările s-au ţinut lanţ.
Martie 2007. Lucrarea începe cu o pauză de nouă luni pentru că asfaltatorii nu au depus scrisoarea de garanţie de 20 de milioane de euro pe motiv că CNADNR nu a terminat exproprierile. Lucrările încep abia în toamnă şi se opresc iar. Totodată, creşte şi preţul.
Mai 2008. Încep lucrările pe tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 kilometri) cu termen de predare 18 luni. Cosntructori sunt italienii de la Pizzarotti” şi “Tirena Scavi. cărora Ministerul Transporturilor le plăteşte 152,8 milioane euro.
Septembrie 2009. Consorţiul românesc obţine suplimentarea contractului cu încă 43 de milioane de euro, pentru ca, un an mai târziu, în 2010, să ceară prelungirea termenului de finalizare cu încă un an, până la 15 decembrie 2011.
Ianuarie 2010. Constructorii părăsesc şantierul pentru 17 luni.
Iulie 2011. Muncitorii reiau lucrul pe tronsonul dintre Capitală şi Moara Vlăsiei şi reuşesc să finalizeze doar 2% din suprafaţa de lucru, din cât măsoară tronsonul respe