"Problemele prin care trece presa scrisa au afectat mult breasla caricaturistilor. Dar cred cu tarie in posibilitatile oferite de website-uri, de Internet", spune Kevin "Kal" Kallaugher, caricaturist cu 34 de ani vechime in presa si autorul a peste 140 de coperti The Economist. Kallaugher a discutat cu HotNews.ro despre munca sa, despre atentia acordata caricaturii la reputata publicatie de afaceri si despre animatie ca viitor al satirei, intr-o vreme cand "epoca de aur a caricaturii probabil a apus".
"Treaba mea nu este sa va fac sa radeti, ci sa ganditi", spune despre lucrarile sale Kal Kallaugher.
Muzeul National de Arta Contemporana gazduieste, in perioada 16 mai - 10 iunie, o expozitie de caricaturi realizate pe parcursul carierei sale de Kevin "Kal" Kallaugher, caricaturist al The Economist - editia londoneza si al The Baltimore Sun, precum si o expozitie de caricaturi istorice din colectia Bibliotecii Congresului SUA. Kal Kallaugher a fost angajat de The Economist in 1978 ca prim caricaturist rezident din istoria revistei. A mai fost grafician si caricaturist pentru The Observer, The Sunday Telegraph, Today, The Mail on Sunday, The Sun, iar lucrari ale sale au fost publicate de zeci de mari publicatii din intreaga lume.
Kal Kallaugher despre cum isi alege subiectele, despre munca sa la The Economist si cum se fac primele pagini ale publicatiei
Ideile pe scurt:
Ce subiect merita abordat intr-o caricatura de presa? "Cea mai grea parte a muncii mele e sa fiu la curent cu evenimentele din intreaga lume. Dar cel mai important lucru este sa identifici vestea care te anima cel mai mult in acea zi. La inceput nu ma gandesc ce e haios in ce se intampla astazi, ci ce este cu adevarat important astazi. In momentul in care am stabilit acel subiect, ma gandesc ce cred