Peste două treimi (69%) din managerii care vor să se înscrie la un MBA vor să-şi dezvolte opţiunile de carieră sau pentru a dobândi skill-uri noi (66%) care să-i ajute în poziţii de management, potrivit sondajului QS MBA Applicant Survey realizat în rândul participanţilor la târgul de MBA-uri QS World MBA Tour.
De asemenea, jumătate din managerii care participă la un târg de MBA vor să ia drumul antreprenoriatului sau să-şi dezvolte reţeaua de contacte în vederea îmbunătăţirii opţiunilor de carieră şi a oportunităţilor de afaceri.
"În ceea ce priveşte situaţia din România, mulţi dintre candidaţii sau potenţialii candidaţi la MBA ţintesc către o poziţie de top management (63%) sau plănuiesc să îşi înceapă propria afacere (41%)", a spus Mihaela Drăghici, marketing manager pe România în cadrul QS Quacquarelli Symonds, o companie specializată în educaţie şi studii în străinătate, care organizează anual la Bucureşti un târg de MBA-uri. Atunci când aleg să urmeze cursurile unui program de educaţie managerială, majoritatea candidaţilor (70%) se uită în primul rând la recunoaşterea calificărilor la nivel internaţional, în timp ce peste 55% din aceştia spun că aspectele culturale şi nivelul de trai din ţara în care urmează să studieze sunt de asemenea un factor important de selecţie.
"În cazul României, 66% din respondenţi sunt interesaţi de aspectul cultural, nivelul şi stiul de viaţă în ţara în care vor să studieze, iar 61% şi-ar dori să rămână să lucreze în ţara în care vor urma un program MBA. 53% din respondenţi menţionează posibilitatea de a obţine o bursă de studiu sau alte facilităţi financiare ca fiind unul dintre factorii de decizie în alegerea unui astfel de program", a adăugat Mihaela Drăghici.
Ea a adăugat că în ceea ce priveste feedbackul primit de la românii care urmează sau au urmat programe MBA în străinătate