În Gorj există asistenţă personalizată pentru şomeri! O dovedeşte faptul că 600 de persoane au fost consiliate şi, cel mai important, alte 70 au găsit de muncă după ce au urmat cursuri specializate în comerţ, prestări servicii şi turism. Oportunitatea a venit de la Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Colegiul Comercial „Virgil Madgearu”, care au implementat un proiect cu finanţare europeană. Conferinţa de închidere a avut loc ieri.
Proiectul, „Asistenţă personalizată” a fost derulat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Gorj şi Colegiul Comercial „Virgil Madgearu” în perioada iulie 2011-mai 2012. Targetul principal l-au constituit şomerii de lungă durată, care au primit informare, consiliere profesională şi sprijin în iniţierea propriei afaceri. Obiectivul general al proiectului a fost sprijinirea măsurilor active de ocupare, iar ca obiectiv specific amintim de mentenanţă, implementare bază de date, informare şi publicitate sau achiziţii”, a declarat Cristina-Iuliana Guţă, manager proiect. Un rol important l-au jucat în derularea proiectului, cadrele didactice de la Colegiul Comercial „Virgil Madgearu”, care au răspuns de cursuri, derulate în trei locaţii şi împărţite în trei specializări. Beneficiul major a constat obţinerea certificatului de absolvire de către participanţi. La Motru, Novaci şi Târgu-Jiu, la finele cursurilor, 60 dintre şomerii participanţi au obţinut certificate de absolvire. Atracţiile au venit de la domeniul turistic şi comercial. „Ca noutate pentru colegiul nostru, a venit specializarea administraţie pensiune turistică, unde au participat 22 de şomeri din Bumbeşti-Jiu. Certificate au obţinut la absolvire 16 dintre ei”, a precizat directorul Petre Ciungu. Valoarea totală a proiectului se ridică la 1,5 milioane de lei, din care s-au cheltuit 230 de mii de lei. Cei doi parteneri, Agenţia pentru Ocuparea Forţe