În noaptea de marţi spre miercuri, agenţiile de publicitate şi PR şi-au deschis porţile cu muzică live, ateliere de creaţie şi cărţi.
Din anii de pionierat ai advertisingului românesc s-a desprins o poveste. Una dintre primele agenţii de publicitate din România, D'Arcy, avea sediul pe strada Zorileanu, iar proprietarul, Joe Perez, închiriase un apartament în apropiere, din care se vedeau ferestrele firmelor.
Perez locuia în Florida şi venea la noi în ţară doar din când în când, iar din cauza fusului orar, nu prea dormea nopţile. Într-o zi, când a ajuns la agenţie, le-a spus angajaţilor: „Băi, avem o mare problemă, voi risipiţi curentul. Azi-noapte la ora 2.00, când stăteam la un şpriţ, toate luminile de la noi de la agenţie erau aprinse. Voi aţi plecat de la serviciu şi aţi lăsat luminile aprinse!", i-ar fi certat Perez.
„Nu, Joe, ne pare rău că te gândeşti la aşa ceva, dar noi eram toţi în agenţie şi lucram la o prezentare de-a ta", i-ar fi răspuns angajaţii. Povestea mi-a spus-o Andi Moisescu, realizatorul „Apropo TV" şi mare pasionat de publicitate.
„Într-un fel sau altul, retrăiesc atmosfera pe care o ştiam eu din industria de advertising. Aşa era pe vremuri, în multe nopţi, mai ales în departamentele de creaţie, unde se muncea noaptea", mai spunea Moisescu.
Agenţia D'Arcy s-a închis demult, dar obiceiurile au rămas. De aici, şi din nevoia unei reuniuni în care toţi publicitarii să se întâlnească şi să socializeze, a venit această sărbătoare a creativităţii. Marţi seară, 24 de agenţii de publicitate şi-au deschis larg uşile, au aprins toate luminile şi au stat la birou până la ultimul muşteriu.
Leo Burnett a dansat pe acorduri balcanice
Când am ajuns la sediul agenţiilor din grupul Leo Burnett, de lângă Piaţa Romană, se auzeau până-n stradă trompete, tobe şi instrumente lăutăreşti.