Reprezentanţii gigantului IT spun că noua strategie a Google este să se conecteze cu utilizatorii de internet pe toate platformele media.
Reprezentanţi ai Google, Facebook, Microsoft sau Skype şi mulţi alţi jucători importanţi de pe piaţa IT&C s-au reunite ieri la Bucureşti în cadrul RoNewMedia - cel mai important eveniment din România dedicat internetului.
Steffen Ehrhardt, specialist şi manager de proiect la Google, a dezvăluit noua strategie a companiei care a creat cel mai cunoscut motor de căutare - aceea de a urmări şi de a fi în contact cu utilizatorii pe toate platformele digitale şi pe toate domeniile de internet.
„Trebuie să ne conectăm cu utilizatorii pe gadgeturile lor preferate. Este esenţial să vorbeşti cu publicul-ţintă la momentul potrivit, prin mesajul potrivit. În plus, trebuie să le urmăreşti interesele", a spus Ehrhardt.
El susţine că în 2012 companiile au o mulţime de posibilităţi pe care le pot combina pentru o vizibilitate online cât mai mare. Mai exact, cel mai mare impact îl au reclamele grafice (76%), căutările - 68%, reţelele sociale - 59%, iar filmuleţele -30%.
„Cheia este ca produsul să fie văzut de utilizatori. Ei hotărăsc dacă o reclamă este creativă sau nu, dacă este una bună sau nu. Trebuie să găseşti mesajul potrivit", a declarat reprezentantul Google.
Pe de altă parte, Ehrhardt a oferit cifre edificatoare despre cum navighează utilizatorii de internet. Astfel, căutările pe Google ocupă doar 5% din timpul petrecut online. Practic, căutarea este punctul care deschide drumul către conţinut (38%), comunitate şi reţele sociale (26%), comerţ (11%), e-mail şi mesagerie instant (20%).
Căutări direcţionate, răspunsuri irelevante
La rândul său, Dan Bulucea, şeful Google România, a precizat că motoarele de căutare găsesc răspunsuri relevante pentru doar 50% din inte