Cu o rapiditate demna de invidiat, noul ministru delegat pentru mediul de afaceri, Lucian Isar, a organizat, la doar cateva zile de la preluarea mandatului, intalnirea anuala a reprezentantilor guvernului cu atasatii comericali din ambasadele Romaniei, unde i-a avut ca speakeri pe Victor Ponta, primul ministru al Romaniei, Florin Georgescu, vicepremier, Andrei Marga, ministru de externe, sau Daniel Chitoiu, minstru al economiei si mediului de afaceri.
Cu toate ca regula, la acest gen de intalniri, era ca reprezentantii guvernului sa laude economia romaneasca si sa critice slabele performante ale celor meniti sa o promoveze in exterior, premierul Ponta a abordat un discurs atipic, legat mai mult de realitatile noastre la aceasta ora si mai putin de limbajul obisnuit, de lemn, al politicienilor. Mai precis, primul ministru a precizat ca stie ce misiune grea au consilerii economici prezenti la adunare, care trebuie sa faca reclama unor produse si servicii de care, de multe ori, nici macar consumatorii de pe piata interna nu sunt multumiti. Textual, Victor Ponta a afirmat ca este dificil sa promovezi interesele Romaniei cand “pe afara e vopsit gardul si inauntru este…..”, referindu-se cu siguranta la “leopard”, adica si mai simplu, ca este greu sa vinzi ceva in care nici chiar tu personal nu ai incredere.
Foarte corecta si curajoasa remarca primului ministru si desigur ca nu se referea la toata economia romaneasca, dovada fiind faptul ca urmatorul vorbitor, vicepremierul Florin Georgescu, a punctat zonele de afaceri unde avem cu adevarat ce oferi si cu ce atrage investitorii straini, care pot totusi gasi la noi un echilibru mcaro-economic, validat din punct de vedere tehnic si sustinut si din punct de vedere financiar.
Si ministrul de externe, Andrei Marga, s-a aratat preocupat de ridicarea prestigiului atasatilor comerciali, care din postura de rud