Francezii au declarat încă de la început că le este teamă de uzina Dacia de la Tanger pentru că ar putea să le restrângă numărul de locuri. Și românii au privit cu rezervă noua investiție din Maroc.
Începând din 9 februarie, uzina din Tanger a grupului Renault, cea care va asambla în prima fază a dezvoltării modelul Lodgy sub marca Dacia, a început, oficial, să producă. Capacitatea maximă de producţie – 400.000 de unităţi - o depăşeşte pe cea a uzinei de la Mioveni.
Fără prea multă vâlvă, săptămâna trecută a apărut un film care prezintă, pe etape, modul în care africanii produc Dacia. Este interesant de observat cât la sută din producția mașinii este asigurată de sub-sistemele robotizate și cât este lucrat manual.
Astfel, sudura este făcută manual, dar vopsitoria precum și alte procese mai complicate sunt robotizate.
CE SCRIA CAPITAL în februarie despre această fabrică:Odată pătrunși în incinta uzinei, am avut de trecut primul hop: telefoane, computere sau camere video, totul trebuie lăsat la garderobă, iar accesul la internet este restricționat atâta timp cât Majestatea Sa vizitează uzina. După aproape două ore de așteptare și câteva zeci de minute de protocol, jurnaliștii au putut, în sfârșit, transmite primele informații despre „cea mai mare uzină de mașini din Africa și din lumea arabă“.
2.500 de angajați asamblează 30 de vehicule pe zi, însă producția va urca la aproape 400.000 de unități până în 2014. Primul produs, Lodgy, va avea un frate, iar anunțata utilitară de mici dimensiuni va fi declinată în două versiuni.
În total, fabrica Renault va avea până la 6.000 de angajați și va genera încă 30.000 de locuri de muncă în activități complementare. Într-un stat unde locurile de muncă sunt extrem de greu de găsit, în ciuda avântului luat de industrie în ultimii ani, o asemenea ofertă era greu de re