În fiecare sector al Capitalei bannerele de campanie ale candidaţilor tronează pe faţadele clădirilor, în pieţe şi în marile intersecţii. Atmosfera electorală a început să-i prindă şi pe cetăţeni. Ca nişte veritabili detectivi, ei trebuie să îşi dea seama cine minte şi cine spune adevărul.
Pentru a-i cuceri pe alegători, politicienii se laudă că au găsit soluţiile pentru problemele delicate ale acestora. În şase luni nu vor mai exista pe străzi câini vagabonzi, curăţenia se va face cu aspiratorul, iar reabilitarea termică a blocurilor va fi terminată în maxim un an. Bannerele sunt peste tot, candidaţii zâmbesc pe afişele lipite în florării, shaormării sau cârciumi.
La mici şi bere în campanie
În sectorul patru, pe o dugheană două afişe stau lipite: “vând mici”, “candidat Piedone”. Coincidenţă electorală sau campanie? Spiritele se încing printre muşterii.
“Se dau pachete, mici în campanie. Ce spune că este pentru campanie, ce se dă? Spune că este pentru altceva, pentru zilele oraşului, zilele comunei”, ne spune o doamnă în timp ce înfulecă din primul mic. O alta sare ca arsă: „dar cine face campaniei pe moca?”. „Cum să nu se dea, s-a dat peste tot”, continuă dialogul femeia în timp ce continuă să guste micii.
„Dar afişele astea pe cui bani este?”, intervine o femeie din coada formată la mititei.
Băieţii de casă ai lui Piedone sunt în zonă: „cel mai bun primar, domnu’ Piedone. A dat case, a dat de toate”.
Unul mai tupeist sare să spargă monotonia pro-Piedone.
„Dar ce afişe au pus, au pus afişe să aibă de dimensiunea lui, mai mare capul ca piaţa. Cum să ne placă, să pună şi el mai mărunt să se vadă lumea mai mare”, se arată indignat un bărbos, în timp ce este luat la rost de băieţii de bine.
Nu se lasă dus aşa uşor din peisaj. „Dar ce, mă, a făcut din banii lui? Ăsta a continuat fraţilor”, le spune el vânzători