La 32 de ani, Cristian Stefanescu isi traieste visul: a renuntat la viata de corporatist pentru a se dedica in totalitate unei afaceri-pilot in Romania.
„Am descoperit Subway in 2000, cand am fost in SUA cu un program Work & Travel. Mi-a placut conceptul, inca de atunci m-am gandit la franciza”, a povestit Cristian Stefanescu (foto), invitatul de saptamana aceasta al emisiunii Start-Up Wall-Street, difuzata la Radio Lynx si pe Wall-Street.ro.
De atunci si pana acum, Stefanescu a acumulat 10 ani experienta in domeniul bancar, dar si doi ani de antreprenoriat in mediul online, ca proprietar al unui site ce comercializeaza jucarii.
La fel ca si primul sau business, ejucarii.com, ideea de a deschide un restaurant cu servire rapida Subway in Romania a venit din pasiune. Bancherul era atras de ideea de a fi parte din cel mai mare lant de restaurante fast food din lume in sistem de franciza.
Mecanismul afacerii, verificat in ultimii 40 de ani si replicat de peste 36.500 de ori, cate restaurante Subway functioneaza in prezent, sistemul de aprovizionare (materia prima provine de la furnizori-standard), sprijinul companiei-mama si retetele preparatelor vandute l-au convins pe Cristian Stefanescu sa demareze o afacere pe cont propriu sub „umbrela” Subway.
Asadar, dupa ce a asistat la o prezentare a francizei la Bucuresti, tanarul antreprenor a depus la Subway un plan de afaceri. A urmat un interviu in Bulgaria (acolo unde erau deja deschise astfel de restaurante), in urma caruia a fost acceptat pentru un training in SUA. Acolo, a facut de toate – de la preparat celebrele Sub-uri (sandvisurile Subway) pana la spalat toaletele.
Locatie, locatie, locatie Intors in Romania, pentru Stefanescu a urmat partea cea mai grea: implementarea planului de business. Era pregatit si cu scenarii de back-up (de rezerva), insa avea un as in maneca: