Autostrada Bucureşti-Ploieşti urma să fie inaugurată în urmă cu două zile, ultimul termen anunţat de fostul premier Mihai Răzvan Ungureanu, însă de la vorbe la fapte este drum lung. Cele mai întârziate lucrări se află pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, acolo unde regii asfaltului s-au asociat în urmă cu şapte ani, acesta fiind primul mare proiect de construcţie de autostrăzi alocat firmelor româneşti.
Autostrada trebuia să fie finalizată încă de anul trecut, însă doar UMB Spedition, firma deţinută de Dorinel Umbrărescu, s-a încadrat în termen, finalizând lucrările la cei 14 kilometri care i-au fost atribuiţi.
Pe celelalte tronsoane lucrările sunt făcute de firmele Pa&Co (familia Căşuneanu) şi Euro Construct Trading 98, ai cărei patroni sunt Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu.
Compania Pa&Co Internaţional a anunţat, printr-un comunicat de presă, că a finalizat lucrările şi a solicitat CNADNR recepţia lucrărilor."Pa&Co International a transmis către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de recepţie. CNADNR a trimis o echipă de specialişti în vederea efectuării inspecţiei tehnice, primul pas din procedura de recepţie", se arată în comunicatul companiei.
Potrivit sursei citate, Lucrarea are o lungime de 14,7 kilometri şi asigură o laţime utilă de peste 22 de metri. Asigurarea zonelor de protecţie şi a şanţurilor de scurgere a apei a dus la o secţiune a autostrăzii de peste 50 de metri între cele două garduri de protecţie.
“Pe tronsonul Pa&Co International există şapte pasaje peste autostradă cu deschidere de 70 de metri, un pasaj pentru trecere animale cu deschidere de 10 metri şi două poduri peste râul Ialomiţa, respectiv Prahova, ale căror suprastructuri sunt realizate din structuri mixte prin conlucrarea metalului cu betonul prefabricat”