Dieter Schultz, austriacul care de la începutul lunii aprilie a preluat conducerea Danone România, cel mai mare jucător din industria locală a lactatelor, are câteva obiective clare pentru mandatul său: să continue creşterea afacerilor şi în 2012, chiar dacă puterea de cumpărare va fi o provocare importantă, şi să-i convingă pe români să consume un pahar de iaurt în fiecare zi. Cum va reuşi?
"Pentru începutul mandatului meu am câteva obiective clare. Să menţin creşterea de anul trecut şi în 2012 şi să fac astfel încât fiecare român să consume un pahar de iaurt pe zi", spune Schultz, care de la 1 aprilie a preluat funcţia de director general al Danone România de la Stephane Batoux, manager care a decis să plece la Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător din piaţa băuturilor cu un business de 414 milioane de euro.
Pentru atingerea primului obiectiv Schultz se bazează mai ales pe lansările de noi produse şi pe extinderea lanţului de distribuţie, provocarea majoră pentru anul 2012 fiind în continuare puterea de cumpărare slăbită a românilor.
"Ne-am propus pentru anul acesta o creştere de o cifră", a mai spus noul şef al Danone România, fără a înainta un nivel exact.
Business alb de 119 mil. euro
Danone România a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 503 milioane de lei (circa 119 milioane de euro), cu 5,7% mai mult decât în 2010, creşterea fiind explicată pe de o parte de lansările de noi produse, dar şi de preţurile mai mari, în contextul în care volumele vândute au fost similare cu cele din 2010.
De altfel, potrivit datelor furnizate de Danone, piaţa lactatelor proaspete a înregistrat anul trecut, în valoare, o creştere de 4%, în volume lucrurile păstrându-se la acelaşi nivel ca şi în 2010. Astfel, valoarea pieţei a fost de 266 de milioane de euro, sumă care include şi vânzările de pe segmentul de smântână.