In urmatorii trei ani mai mult de jumatate din reclamele pe Internet vor fi in format video, iar telefonul mobil va deveni principalul terminal de acces on-line, a spus Alexandru Badinici, Strategic Partner Manager pentru Google, in cadrul conferintei RoNewMedia de la Bucuresti.
Bannerele online se vor restructura in jurul mesajelor video, arata previziunile Google despre publicitatea pe Internet. Pana in 2015, pe masura ce lungimea de banda va permite acest lucru, mai mult de jumatate dintre reclame vor rula sub forma de film.
Google prevede o crestere a caracterului „social“ al publicitatii pe Internet, iar Alexandru Badinici sustine ca in viitor 75% dintre reclame vor permite introducerea de comentarii si pareri ale utilizatorilor precum si share-ul pe retele sociale mult mai usor. Se va simti o crestere si in nivelul de interactiune al bannerelor, 50% dintre ele permitand personalizarea experientei de catre utilizator.
In acelasi timp, indicatorul CPC (Cost Per Click) folosit pentru calcularea sumelor incasate in cadrul unei campanii in functie de click-uri va fi inlocuit de cinci noi indicatori de performanta: numarul de impresii video, conversii din impresiile video, gradul de implicare al utilizatorului in urma vizionarii, efectul viral al bannerului (videoului), numarul de comentarii introduse de utilizatori si impactul publicitatii display in paginile de cautare.
In cadrul aceleiasi conferinte, Alexandru Badinici a mentionat si implementarea unui sistem de licitatie in timp real pentru spatiile publicitare de pe site-uri (Real time billing). Companiile interesate sa se promoveze vor organiza o mini-licitatie pentru un anumit spatiu de banner astfel incat proprietarul site-ului va putea alege cea mai buna alternativa de pret. In urmatorii trei ani mai mult de jumatate din reclamele pe Internet v