Danone România: Consumul anual pe cap de locuitor este de doar 5 kg de iaurt
Bulgarii consumă de 4 ori mai mult decât noi, iar francezii de 7 ori mai mult
România încă este o piaţă în curs de dezvoltare pentru companiile producătoare de produse lactate proaspete, în condiţiile unui consum pe cap de locuitor extrem de redus, în comparaţie cu alte state europene.
Potrivit reprezentanţilor locali ai grupului francez Danone, în România consumul de iaurt este foarte mic şi de aceea sunt convinşi că există suficient loc de creşteri. "În România consumul de iaurt este de 5 kilograme pe cap de locuitor într-un an. În schimb, în Bulgaria consumul mediu anual este de 19 kg, în Polonia de 13 kg, 11 kg în Ungaria şi chiar de 35 kg în Franţa. De aceea îmi pot exprima optimismul personal faţă de potenţialul de creştere al pieţei de produse lactate proaspete din România", a declarat, într-o conferinţă, Dieter Schulz, director general Danone pentru Europa Centrală şi de Sud.
Potrivit acestuia, un român consumă un păhărel de iaurt cam la două săptămâni, ceea ce este încă foarte puţin.
Datele prezentate de companie au fost furnizate de compania de cercetare de piaţă AC Nielsen, iar cifrele sunt comparative pentru fiecare ţară eliminându-se marja de populaţie care consumă produse lactate proaspete din producţia proprie.
Potrivit datelor companiei, piaţa de produse lactate, excluzând smântâna, s-a ridicat anul trecut la 215 milioane de euro (circa 900 milioane de lei) şi 266 milioane de euro incluzând şi smântâna (1,1 miliarde de euro).
Afacerile Danone au crescut cu 5,7% în 2011, la 503 milioane de lei
Producătorul de lactate Danone România a înregistrat anul trecut o creştere de 5,7% a cifrei de afaceri, la 503 milioane lei, iar pentru 2012 estimează un avans al rulajului de o cifră, au mai anunţat reprezentanţii companiei