Facebook Inc a stabilit la cel mai de sus nivel prețul pentru acțiunile vândute în cadrul ofertei publice inițiale (IPO – Initial Public Offer) pentru a atrage peste 16 miliarde dolari din piață, transmite Ruters. Și totul pe fondul cererii uriașe, în special din partea investitorilor de retail, ceea ce alimentează așteptările pentru o creștere spectaculoasă în prima zi (vineri) de tranzacționare pe Nasdaq.
Predicțiile despre cât de mult va crește acțiunea Facebook în prima zi de tranzacționare variază extrem de mult. Unii experți spun că prețul ridicat la care s-a închis IPO-ul și majorarea numărului de acțiuni vândute ar putea limita creșterile la 10-20%, în timp ce alții spun că orice salt mai mic de 50% ar fi dezamăgitor.
“Cred că orice creștere de peste 50% poate fi considerată un succes pentru ofertă, iar orice sub acest nivel ar fi dezamăgitor. Mulți investitori de retail nu își fac probleme de evaluare. Exact acest lucru va conduce acțiunea pe o creștere explozivă”, spune un analist al Morningstar.
Facebook vinde prin IPO 15% din acțiunile sale la prețul de 38 dolari fiecare, ceea dă celei mai mari rețele online de socializare o valoarea de 104 miliarde dolari.
Aceasta pune compania în vârstă de opt ani, înființată într-un dormitor de la Harvard de CEO Mark Zuckerberg, pe o poziție superioară Amazon.com și depășind cu mult valoarea cumulată a Hewlett-Packard și Dell Inc.
Într-un eveniment despre care mulți spun că e mai degraba un fenomen cultural decât o poveste de business, Facebook va debuta pe Nasdaq în jurul orei 11 a.m. (ora New York sau 7 p.m ora României).
Emoția, mai puternică decât evaluarea
Entuziasmul investitorilor pentru Facebook este în creștere, în ciuda îngrijorărilor referitoare la capacitatea companiei de a face bani pe termen lung, în special după ce a raportat în aprilie o scădere a veniturilor