Iubitorii de fotbal, intitulați “suporteri fără frontiere” de către MasterCard și European Business School, realizatorii uni studiu privind banii utilizați pentru acest hobby, cheltuiesc 35 de miliarde de euro pe sezon. Banii sunt dați pe bilete la meci, în orice țară ar juca echipa preferată, produse specifice, abonamente la canale premium, etc. Un oraș care găzduiește UEFA câștigă 4,5 miliarde de euro de la suporteri.
Pentru a sărbători finala UEFA Champions League, sponsorul oficial MasterCard anunță apariția unei noi categorii de iubitori ai fotbalului – suporterii fără frontiere. Aceștia cheltuiesc, în Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, în fiecare sezon, susținându-și cluburile sportive preferate din străinătate. Noua categorie de suporteri europeni „fără frontiere” este definită într-un nou studiu realizat de MasterCard și de European Business School (EBS). Indiferent că este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joacă în altaă țară, a canalelor TV premium sau despre achiziționarea de diverse produse, suporterii fără frontiere realizează un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanța construcția a 100 de stadioane Fußball Arenas München, s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucători ca Fernando Torres.
Rezultatele raportului lansat înainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucată între FC Bayern München și FC Chelsea, pe stadionul Fußball Arenas München, sâmbătă, pe 19 mai, clasifică un sfert dintre iubitorii europeni împătimiți ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fără frontiere”. FC Barcelona este cea mai populară echipă străină (29%), urmată de Real Madrid CF (10%) și FC Manchester United (8%).
Astfel, o cincime din totalul cheltuit, adică 7,5 miliarde de euro au fost dați pe abonamentele la canalele TV p