Izhmash, compania care produce celebrele mitraliere Kalaşnikov şi care a intrat de curând în faliment, se reprofilează pentru a se redresa financiar.
Izhmash ar putea vinde sub brandul celor mai populare arme din lume, Kalaşnikov, haine scume, accesorii vestimentare şi chiar suveniruri, în cazul în care dreptul de marcă va trece complet în posesia firmei Izhmash.
Directorul general al asociaţiei ştiinţifice de producţie „Izhmash", Maksim Kuziuk, a precizat că în cazul în se va ocupa de Brand Management, cei care vor reprezenta interesele fabricii vor fi ori specialişti de înaltă clasă străini, ori parteneri ruşi.
La moment, drepturile asupra mărcii "Kalaşnikov" aparţineau familiei de celebrului inventator, Mihail Kalaşnikov. Dar din 1995, distileria Glazov produce vodca Kalaşnikov, compania germană MMI a primit licenţă pentru a vinde sub acelaşi brand ceasuri, umbrele şi alte bunuri de consum, iar compania rusă Rinzo produce jucării Kalaşnikov în fabricile sale din China.
În 2006, renumita fabrica rusească de maşini AvtoVAZ intenţiona să dezvolte un SUV cu numele Kalaşinov, dar proiectul a fost deocamdată abandonat.
Specialiştii un branduri spun că valoarea potenţială a numelui de Kalashnikov este foarte mare, chiar pe măsura Apple, de exemplu. „Valoarea reală a brandului este acum de aproximativ 10 miliarde de dolari şi ar putea creşte potenţial până la 100 - 150 de miliarde de dolari, spune Aleksandr Eremenko.