Reteaua de microblogging Twitter va integra in platforma sa facilitatea ”Do Not Track”, dezvoltata de Mozilla si existenta in browser-ul Firefox, a anuntat Ed Felten, director pe probleme tehnologice al Comisiei Federale pentru Telecomunicatii a SUA (FTC). Sursa imagine: blog.twitter.com
”Do Not Track” este o optiune care permite utilizatorilor sa renunte la micile secvente de cod (”cookies”) care culeg informatii personale, precum si la cele folosite in reclame. Problema este ca sistemul functioneaza numai pe acele site-uri care aleg sa-l implementeze. Facebook, care este oarecum concurentul Twitter in materie de retelistica sociala, nu permite utilizatorilor sai sa renunte la sistemul de culegere a informatiilor
Mai mult, Facebook isi urmareste utilizatorii chiar si in afara sesiunilor de autentificare in retea. Anuntul facut de FTC, care actioneaza ca promotor oficial al ”Do Not Track”, a fost confirmat atat de Twitter (printr-un tweet), cat si de catre fundatia Mozilla, pe blogul companiei.
Mozilla a notat ca rata de adoptare a sistemului sau a ajuns la 8,6% din totalul utilizatorilor de sisteme Desktop, respectiv la 19% din totalul utilizatorilor de terminale mobile – smartphone-uri si tablete. Cele mai ridicate niveluri de adoptare a ”Do Not Track” se inregistreaza, in ordinea importantei, in Olanda, Franta si Statele Unite, mentioneaza Neowin.