Numărul de căutări pe Google de pe telefonul mobil înregistrat în decembrie 2011 în România a fost dublu faţă de cel înregistrat cu un an în urmă, în timp ce rata de creştere a căutărilor de pe calculatoare de birou (desktop) a fost de 25% în acelaşi interval, potrivit Google.
"Zona de căutare de pe mobil arată nişte cifre uluitoare din punct de vedere al ritmului de creştere. Ne aduce aminte de începuturile Google pe desktop. În decembrie 2011 în România căutările pe mobil - deci oamenii care foloseau un mobil şi au intrat pe Google. ro - s-au dublat de la an la an. Spre comparaţie, căutările de pe desktop au crescut cu doar 25%, deci mult mai puţin. Desktopul a ajuns la o oarecare maturitate", a declarat Doina Costache, industry manager la Google România, în cadrul unui workshop organizat în cadrul conferinţei Ronewmedia.
Ea a venit la compania internet după ce a lucrat anterior pentru UniCredit şi Vodafone.
În ce priveşte căutările de pe mobil pe Google, există câteva segmente unde creşterile au fost mai mari, a spus oficialul Google.
"În cazul câtorva verticale sau subverticale observăm creşteri masive ale căutărilor de pe mobil: una dintre ele este zona de ştiri, care a crescut de patru ori de la an la an. Pe zona de comunităţi (Facebook, Twitter, Google Plus) sunt creşteri de patru ori.
Creşteri mari au mai înregistrat de la an la an segmentul food & drink (2,5 ori), subiectele sportive (2,5 ori), informaţiile despre companii (2,5 ori), călătoriile (2,5 ori), produsele de înfrumuseţare (2,2, ori) şi zona de sănătate (de 2 ori).
Doina Costache a mai spus că în România există peste 20.000 de site-uri care acceptă reclame de la Google şi care ar reprezenta peste 90% din ceea ce înseamnă domeniile româneşti.
Google este cel mai utilizat motor de căutare pe internet din România.
În altă ordine de idei, reprezentant