În timp ce arta contemporană face eforturi disperate să rămână în atenţia publicului avizat, clasicii continuă să-i atragă pe investitorii care nu pierd ocaziile rare ale unei afaceri de perspectivă. Licitaţia din 10 mai, cu titlul "Fiinţe, locuri, reverii", reunind lucrări de grafică, pictură şi sculptură, a confirmat din plin această tendinţă, aducând în topul tranzacţiilor nume de primă mărime ale creaţiei plastice româneşti, precum Pallady, Petraşcu, Iser sau Schweitzer-Cumpăna. Naturile statice, compoziţiile cu personaje, florile sau nudurile s-au aflat printre genurile preferate de cumpărători. Între lucrările de grafică achiziţionate la sume de la 1.300 la 2.000 euro s-au aflat "Vas cu flori" şi "Copilul cu căţel" de Gheorghe Petraşcu , "Femeie în rochie vernil" şi "Nud în atelier" de Theodor Pallady. La pictură, preţurile au variat între 400 şi 2.600 de euro, acesta din urmă revenind unei lucrări semnate de Rudolf Schweitzer-Cumpăna - "Turnul Mănăstirii Antim".
Piesa centrală a licitaţiei a fost pictura lui Nicolae Tonitza - "Fetiţa cu tulpan alb", tranzacţionată la 46.000 de euro. Lucrarea îşi reclamă apartenenţa la seria portretelor de adolescente, între care mai cunoscute sunt "Katiuşa lipoveanca" şi "Fata pădurarului". Elementul distinctiv în portretistica lui Tonitza, îndeosebi în lumea copiilor şi adolescenţilor, îl constituie ochii, rotunzi, mari, catifelaţi, uimiţi parcă de frumuseţea lumii care li se deschide aievea sau prin ferestrele basmelor. Atenţia pictorului se concentrează şi asupra buzelor, redate asemenea efigiei unei flori ce surâde în lumină. Chipul fetiţei, îmbujorat de puritatea fermecătoare a vârstei, este plasat în prim-planul compoziţiei, radiind seninătate şi graţie, detaşându-se pe fundalul decorativ al tabloului, compus din flori roşii stilizate în câmp verde, care îi sporesc prospeţimea privirii. Efectul pictural major