Facebook a testat în premieră un serviciu cu plată pentru utilizatori, care pentru o taxă de doi dolari pe mesaj se puteau asigura că postările lor sunt scoase în evidenţă pe fluxurile prietenilor.
Facebook a atras joi 16 miliarde de dolari prin cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în industria IT, în urma căreia compania este evaluată la 104 miliarde de dolari, însă speculaţiile privind perspectivele de creştere ale companiei şi epuizarea surselor de venit nu încetează.
Cel mai recent experiment al reţelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc în Noua Zeelandă. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plăti o taxă de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura că mesajul lor va fi scos în evidenţă pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).
Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, în special servicii personalizate care afişează pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la ţintă", în funcţie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau în calcul oraşul sau ţara de domiciliu, unde călătoreşte, ce site-uri vizitează, cu cine este prieten, statutul social, vârstă, sex şi alte date relevante.
Unii analişti pun însă sub semnul întrebării perspectivele de creştere a veniturilor reţelei de socializare, aducând în discuţie atât popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale căror ecrane relativ mici împiedică afişarea de spoturi sau bannere, precum şi eficacitatea publicităţii prin Facebook.
Constructorul auto american General Motors (GM) a anunţat marţi că renunţă la Facebook ca platformă de advertising, motivând decizia printr-o strategie de "rotaţie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au decla