Chiar dacă cele două maşini BMW M3 GT ale BMW Team RLL au fost în postura de lider al clasei GT pentru cea mai mare parte a cursei de şase ore de la Monterrey, a treia rundă din American Le Mans Monterey, ele au încheiat pe locul al treilea, respectiv al patrulea. Bill Auberlen (SUA) şi Jörg Müller (Germania) au parcurs 232 de tururi ale circuitului Laguna Seca - având 11 viraje şi o lungime de 2,238 mile (3,601 km) - şi au dus modelul BMW M3 GT #55 pe locul al treilea, primul lor podium împreună şi cea de-a treia clasare consecutivă a echipei în Top 3.
Joey Hand (SUA) şi Dirk Müller (Germania) au terminat chiar în urma coechipierilor, pe locul al patrulea. Ambii piloţi au avut de suferit în urma incidentelor în care au fost implicaţi cu alţi competitori, iar Hand a experimentat maximum în acest sens pentru că era lider. Imediat după intrarea cursei în a doua jumătate, Joey a fost lovit din spate de modelul Corvette de pe locul al doilea, maşina BMW M3 GT #56 a pierdut bara şi difuzorul spate ceea ce a afectat echilibrul aerodinamic pentru restul întrecerii.
Încetinită de numeroasele perioade de neutralizare din primele cinci ore şi jumătate, cursa a fost decisă în cele din urmă în ultimele 15 minute, când a fost fluturat steagul verde pentru ultima oară. Dirk Müller se afla pe poziţia a patra fără a fi ameninţat din spate, în timp ce Auberlen (BMW M3 GT #55) a repornit de pe locul al doilea. Înainte ca experimentatul pilot californian să poată declanşa atacul pentru poziţia de lider al categoriei GT, el a fost blocat de un prototip la intrarea în virajul 1, ceea ce a permis modelului Corvette de pe locul al treilea să se strecoare pe poziţia a doua. Pierzând şi mai mult teren la ieşirea din viraj, el a decis că este mai bine să conserve locul al treilea.
Acum, BMW se află pe locul al doilea în clasamentul constructorilor. Hand şi Dirk Müller sunt