Cu nici două zile înaintea finalei Ligii Campionilor la fotbal, dintre Bayern Munchen şi Chelsea Londra, MasterCard, unul dintre sponsorii competiţiei, a prezentat rezultatele unui studiu făcut împreună cu European Business School din Germania. Cu banii cheltuiţi de fani, anual, în UCL, s-ar putea ridica o sută de stadioane de genul Fußball Arenas München sau s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo
Potrivit acestuia, în ultimul timp, în fotbalul european, şi nu numai, a apărut o nouă categorie de fani. Şi anume "suporterii fără frontiere". "Aceştia cheltuiesc, în Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, în fiecare sezon, susţinându-şi cluburile sportive preferate din străinătate şi dovedind că a fi martorii istoriei este de nepreţuit. Indiferent că este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joacă în altă ţară, a canalelor TV premium sau despre achiziţionarea de diverse produse, suporterii fără frontiere realizează un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanţa construcţia a o sută de stadioane de genul Fußball Arenas München, s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucători precum Fernando Torres".
Autorii clasifică un sfert dintre iubitorii europeni împătimiţi ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fără frontiere”. FC Barcelona este cea mai populară echipă străină (29%), urmată de Real Madrid CF (10%) şi FC Manchester United (8%). „Studiul analizează schimbările în comportamentul suporterilor, dar şi modul în care modificarea preferinţelor acestora pentru o anumită echipă de fotbal are impact asupra cheltuielilor”, spune Hany Fam, President Strategic Partnerships and Market Development, în cadrul MasterCard Europe. „Este interesant să vedem cum fanii dezvoltă noi strategii – de exemplu, devin susţinători ai unor echipe de fotbal din str