De data aceasta se pare că piesele ei nu vor mai putea fi asamblate în mitraliere
La sfârşitul acestei luni vor ieşi pe piaţă primele modele ale noii biciclete Pegas, unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti. Ideea aparţine unor antreprenori români, Andrei Botescu şi Alexandru Manda, care au înfiinţat Atelierele Pegas.
Braşovenii ştiu că Pegasul a apărut la începutul anilor ‘70, la fabrica de armament din Zărneşti – „6 Martie”, actuala Tohan Zărneşti. Exista şi un banc care circula pe acea vreme, cum că orice bicicletă Pegas dacă este dezasamblată poate fi reasamblată uşor într-o mitralieră. Pegas a devenit în scurt timp o bicicletă dorită de tot românul, iar pentru Partidul Comunist Român o mândrie, un adevărat simbol al socialismului. Cine n-avea bani să-şi cumpere o Dacie sau încă aştepta să o primească pe a sa, circula cu Pegasul. Bicicleta devenise prietenul de nădejde pentru drumul spre CAP, fabrică, uzină, doctor sau aprozar.
27 de modele
de biciclete
Iar oamenii din întreaga ţară au migrat către micul oraş din depresiunea Braşovului pentru a construi biciclete. Nimeni nu se plângea de program. Dar şi mai important: nimeni nu se plângea de produse. Încet, încet, bicicletele Pegas au depăşit graniţele ţării. Din 30 de mii de bucăţi, câte se produceau în fiecare lună, multe luau drumul exportului.
De-a lungul anilor, pe poarta fabricii au ieşit 27 de modele diferite de biciclete. 12 au fost produse modernizate şi 15 produse complet noi. Printre cele mai cunoscute erau modelele Clasic, Ideal, Robusta, Modern, Comoda sau Practic cu cadru pliabil. Pe măsura faimei era şi preţul unei biciclete. În principiu, un Pegas costa cât un salariu bun, adică între 1.700 şi 2.000 de lei.
La Tohan Zărneşti nu se mai fabrică biciclete din 2005. Atunci, din cauza problemelor financiare, conducerea fabricii a decis