Puţină lume ştie că în urmă cu exact 34 de ani, pe data de 19 mai 1978, pe Aeroportul Băneasa din Capitală s-a petrecut un eveniment demn de filmele de Oscar. Doi români, angajaţi ca mecanici ai Companiei Tarom şi-au cucerit libertatea, evadând din lagărul condus de Ceauşescu, la bordul unui avion de mici dimensiuni, aterizând pe un câmp din apropierea Vienei, Austria. Puţină lume ştie că în urmă cu exact 34 de ani, pe data de 19 mai 1978, pe Aeroportul Băneasa din Capitală s-a petrecut un eveniment demn de filmele de Oscar. Doi români, angajaţi ca mecanici ai Companiei Tarom şi-au cucerit libertatea, evadând din lagărul condus de Ceauşescu, la bordul unui avion de mici dimensiuni, aterizând pe un câmp din apropierea Vienei, Austria.
19 mai 1978. O zi obişnuită pe Aeroportul Băneasa din Bucureşti. Era în jurul prânzului, într-o pauză de aterizări şi decolări.
La vremea aceea, pe Băneasa operau doar cursele interne şi nu era traficul intens de acum. Era, practic, linişte, iar orice “mişcare” neprogramată ar fi atras atenţie tuturor. Ceea ce s-a şi întâmplat. Un avion de mici dimensiuni, utilitar, de tip BN2, a plecat în trombă din parcarea aerogării, lovind uşor un alt aparat, un AN24 staţionat.
“Avionul BN2 a încercat o decolare în mare secret, rulând rapid chiar de pe pista de parcare aeronave. Manevra nu a reuşit, din cauza vitezei insuficiente pentru a se desprinde de sol, drept urmare avionul a virat brusc dreapta, cu scrâşnet de cauciucuri şi s-a îndreptat spre pista de decolare, reuşind în cele din urmă să se înalţe. Noi, cei de la sol, am urmărit aparatul care zbura la mică înălţime, până când acesta a dispărut din raza noastră vizuală. După câteva momente de buimăceală şi nedumerire, cei prezenţi, care am asistat la această decolare neobişnuită, am început să ne întrebăm ce e cu acel avion, cine sunt nebunii care tocmai decolaseră fără a urma p