Majoritatea expertilor in probleme de securitate informatica apreciaza ca spammerii au renuntat in buna masura la e-mail, si ne agaseaza acum cu ofertele lor nesolicitate pe retelele sociale. Sursa imagine: buziness-forum.ro
Potrivit Bloomberg, aceasta migratie s-a produs in principal din cauza faptului ca filtrele antispam au devenit extrem de eficiente. Dan Olds, de la Gabriel Consulting Group, apreciaza ca in prezent retelele sociale sunt asaltate de zeci de miliarde de mesaje spam, care odinioara populau inbox-urile de e-mail.
Mark Risher, directorul companiei Imperium, creatoare de solutii anti-spam, spune ca mesajele nesolicitate de pe retelele sociale ”sunt si mai eficiente decat era spam-ul din e-mail”. ”Vedem foarte mult spam, si vedem cum continua sa creasca. Baietii rai pare ca iau treaba foarte in serios”, a adaugat Risher.
Potrivit Imperium, aproximativ 40% din conturile existente pe marile retele de socializare, precum Facebook, sunt de fapt conturi create de spammeri. Din totalul mesajelor vehiculate in aceste retele, spam-ul reprezinta aproximativ 8 procente, adica aproape dublu fata de volumul de spam de acum numai sase luni.
Facebook si Twitter s-au vazut nevoite chiar sa dea in judecata anumite agentii de publicitate, acuzate ca orchestreaza escrocherii prin pagini frauduloase. Activitatea acestor agentii, spun avocatii celor doua retele, ii determina pe utilizatorii corecti sa isi inchida conturile, din cauza experientelor neplacute pe care le au in folosirea retelelor sociale.
Dar daca Facebook si Twitter au experienta si resursele financiare sa-i combata pe spammeri mai eficient, retelele mai mici, de regula mai nou aparute, precum Pinterest, sunt mult mai vulnerabile. Uneori, chiar structura lor faciliteaza spam-ul. La Pinterest, spre exemplu, legaturile catre continutul spam (comercial onest, comercial ”la negru”