Lungmetrajul lui Jacques Audiard, cu Marion Cotillard în rolul unei femei cu picioarele tăiate, se detaşează în cursa pentru Palme d’Or. Marion Cotillard, traumatizată în „De rouille et d’os”
Madagascar 3
Deşi ieri la Cannes a fost prima zi ploioasă, coada de la prima vizionare a zilei, de la 8.30, era de proporţii demne de cea de la pâine pe timpul comunismului. Motivul era "Reality", noul film al lui Matteo Garrone.
Acelaşi regizor care cucerea în 2008 Marele premiu al juriului de la Cannes cu lungmetrajul "Gomorrah", bazat pe cartea lui Roberto Saviano despre mafie, carte care i-a făcut autorului viaţa inimaginabilă fără bodyguarzi.
Noua peliculă, cu Aniello Arena în rolul principal, continuă linia realismului greu de digerat din "Gomorrah" şi tehnica de filmare brevetată de Garrone, care utilizează camera pentru a ascunde la fel de mult ca pentru a arăta.
De data aceasta subiectul abordat de cineast are legătură cu obsesia italienilor pentru reality TV, mai precis emisiunea "Big Brother". Luciano (Arena), un vânzător de peşte cu o familie nummeroasă şi fericită, dă o probă ca să participe la show.
Nu-şi doreşte asta, dar copiii lui insistă. Este chemat la încă o probă şi lucrurile par să meargă bine. Însă nu e nevoie să intre în celebra casă care găzduieşte concurenţii pentru ca realitatea lui să înceapă să se schimbe.
La finalul proiecţiei, jurnaliştii au răsplătit lungmetrajul cu trei rânduri de aplauze.
Invazia-surpriză a copiilor
Filmul următor, "Madagascar 3" în 3D, a făcut însă deliciul ziariştilor (şi al copiilor, erau puzderie în sală, o privelişte rară pentru Cannes), pentru că era o pauză bine-meritată de la cheia realistă a lungmetrajelor din Competiţie.
Realism care nu se lasă fără ca spectatorul să nu încaseze nişte pumni în stomac. De pildă, în antepenultimu