Implementarea "Legii Cookie-urilor" si pentru online-ul romanesc va afecta toata industria digitala, de la livrarea de publicitate pana la monitorizarea traficului, web analytics sau comert online.
Activitatea utilizatorilor de Internet nu va mai putea fi urmarita de site-urile pe care intra, dupa ce legea care interzice folosirea urmelor digitale, numite cookies, lasate de browser, va intra in vigoare si in Romania.
Desi la nivel european Directiva a fost adoptata inca din 2009, in Romania proiectul de lege care o transpune a fost avizat prin Ordonanta de Urgenta, abia luna trecuta.
Astfel, noile prevederi ale legii ar trebui sa intre in vigoare cat mai curand, iar posesorii de site-uri vor trebui sa comunice oamenilor ce informatii despre activitatea lor retin aceste cookie-uri si de ce reclamele de pe un site difera de la un utilizator la altul.
Despre implicatiile pe care noua lege le va avea asupra business-urilor din online-ul romanesc, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Ioana Anescu, director executiv al IAB Romania.
DailyBusiness.ro: Ce presupune mai exact "Legea Cookie-urilor"?
Ioana Anescu: "Legea Cookie-urilor" este de fapt o Directiva Europeana (136/2009) emisa de Parlamentul European privind serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice, precum si prelucrarea datelor personale si protejarea confidentialitatii in sectorul comunicatiilor publice si cooperarea dintre autoritatile nationale insarcinate sa asigure aplicarea legislatiei in materie de protectie a consumatorului. In tara noastra, transpunerea directivei in legislatia in vigoare a intrat sub incidenta Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) cu consultarea organizatiilor implicate, precum ANCOM, pentru amendarea legislatiei in vigoare, cum ar fi