Milioane de locuinţe, numeroase instituţii ale statului, autorităţi publice locale sau firme private sunt racordate la reţeaua de comunicaţii RCS&RDS. Liderul “cabliştilor” are potrivit unor estimări circa 7 milioane de utilizatori, serviciile respective fiind oferite, evident, contra cost. Afacerea RCS&RDS era estimată în 2009 la aproximativ 700 de milioane de euro, cu un ritm susţinut de creştere. Unul din oficialii companiei prezenta cu evidentă satisfacţie planul strategic de dezvoltare agresivă a afacerii prin trecerea la cablu digital, pe serviciile de telefonie fixă si internet. Extinderea rapidă a numărului de clienţi are la bază preţurile mici oferite – pe cel mai mic preţ posibil – cum spunea Nicolae Pleşa, vicepresedinte pentru operatiuni comerciale.
Acest succes de piaţă are şI riscuri, atrage întrebări privind “cheia succesului” RCS&RDS. Cum răspunde oficialul Pleşa la asemenea suspiciuni? “Dacă nu are profit şI face un război al preţurilor doar ca să câştige cota de piaţă, o companie poate fi acuzată de orice. Istoric, RCS&RDS şi-a dorit să vină către client cu cel mai mic preţ pe care şi-l permite să îl poată da, dar fără să intre în subvenţionarea serviciului sau pe pierdere” - declara Pleşa pentru publicaţia Wall-Street.
Extinderea reţelei companiei este spectaculoasă. Potrivit unor evidenţe ale ANCOM (Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii), RCS&RDS are reţea de transmisie a programelor TV în 1387 de localităţi rurale şI urbane. Cele mai multe localităţi unde furnizorul de servicii este prezent se află în judeţele Bihor, Arad, Maramureş, Caraş-Severin, Sălaj, Teleorman, Vâlcea. Practic Bihorul, unde compania şi-a început afacerea, este complet băgat în “priza” RCS&RDS iar municipiul Oradea a devenit poligonul de încercare şI apoi de aplicare ale metodelor de “captare” a instituţiilor publice.
Ca să vină spre clie