Vitalitate. Toni Grecu a debutat în divertisment la 22 de ani, în 1981, iar la 52 debutează ca scenaristReporter: Scenariul filmului "S-a furat mireasa" este primul din cariera dvs.?
Toni Grecu: Este primul scenariu care se finalizează şi se concretizează într-o producţie adevărată, în felul acesta îndeplinindu-se o dorinţă mai veche de-a mea. Proiecte am mai avut, dar nu au fost duse până la capăt, din păcate.
Rep.: De ce atât de târziu, mai ales că aţi mai avut contribuţii, cum a fost cea de coautor al spectacolului de la Teatrul Mic (cu ştefan Iordache, din 1988) "Astă-seară stau acasă"?
T.G.: Niciodată nu e nici prea devreme, nici prea târziu când e vorba despre realizarea unui text care capătă formă artistică pe scenă sau pe ecran. Cel mai concret şi corect răspuns la întrebarea dvs. este următorul: de fapt, până acum doi ani, nu am avut o propunere credibilă, serioasă şi sustenabilă de la vreo casă de producţie cu care să lucrez la un film. Aceasta a venit de la MediaPro Pictures. Celelalte încercări s-au terminat fără rezultat. Acum avem un film, o comedie, care sper să fie pe gustul publicului.
Rep.: Este dificil să faci un scenariu de film? Poate fi comparat cu ideile pe care se construiesc scenetele din Serviciul Român de Comedie (SRC)?
T.G.: Filmul este foarte diferit de televiziune. Convenţia este alta, abordarea, construcţia poveştii, derularea secvenţelor, sunt nişte elemente impuse de reţeta filmului de comedie. La televizor lucrurile sunt altfel. O secvenţă de 5 minute se poate trage din două, trei duble, după o repetiţie serioasă. La film, pentru o secvenţă de 5 minute poţi munci şi o zi întreagă. E mult mai meticulos, mai complex. Regizorul este factorul determinant. El este autorul operei.
Tinereţe. Domnul ascuns sub barba stufoasă este Toni Grecu în timpul studenţiei. Alături de el mai recunoaştem pe Mar