Filmul lui Cristian Mungiu conduce de azi in topul celor mai cunoscuti critici straini convocati, ca in fiecare an, de “Screen International”. El are de asemenea aprecieri foarte bune in “Variety“,“The Hollywood Reporter“ “Screen International“ sau “Le Figaro“, dar si critici din partea premiere.fr sau “Paris Match“. Intre “concurent serios in competitie“ si film pentru “cinefilii integristi“, comentariile la “Dupa dealuri“ acopera toata gama.
Cu o medie de 3.2 puncte, “Dupa dealuri“ s-a instalat in topul celor noua critici (10 cu cei de la “Screen International“) care dau cotatii zilnice filmelor din Competitia Oficiala. El a primit punctaj maxim (patru stele) din partea reprezentantilor “London Evening Standard“,“The Australian“, escrevercinema.com, “Positif“ si “Screen International“, trei stele din partea “ Sight &Sound“ si “Der Tagesspiegel“, respectiv doua din partea “The New York Times“, “The Times“ si “Weekendavisen Berlingske“.
In paginile revistei “Screen International“, Dan Fainaru sustine ca “frugal, neinfrumusetat si surprinzator filmat“,“Dupa dealuri“ este “o reconstituire neobisnuita a unui caz de exorcism din Romania, menita sa imparta in doua atat publicul cat si critica, unii urmand sa-l considere o realizare majora, altii urmand sa-l critice pentru senzationalismul lui mult prea lungit.“
Criticul israelian de origine romana are dreptate (de fapt, ieri Cristian Mungiu mi-a marturisit ca se asteapta si el ca reactiile sa fie impartite.). “Tough ‘Hill’ to Climb“/“Un deal greu de urcat“, titreaza cronica lui Justin Chang din “Variety“ care se deschide cu urmatoarele cuvinte: “Tensiunile dintre spiritual si secular, dintre grup si individ sunt examinate in mod inteligent, insinuant dar nu intru totul satisfacator“.
Filmul vadeste “acelasi control formal si acelasi realism sumbru din‘432’, dar portretul construit le