Vremurile de aur ale consumului au trecut, iar marii jucatori din retail sunt nevoiti sa isi regandeasca strategiile, in conditiile scaderii afacerilor. Dupa zvonurile privind iesirea Carrefour din Romania, voci din piata sustin ca a venit randul Real sa caute un investitor dispus sa preia operatiunile din regiune.
Metro Group ar vrea sa scape de magazinele Real pe care le detine in Europa Centrala si de Est in tentativa de a-si reconfigura afacerile la noua realitate economica. Cel putin asta sustin jurnalistii de la publicatia germana Manager Magazin.
Conform sursei citate, retailerul german ar urma sa vanda operatiunile real,-Hypermarket din Polonia, Romania, Rusia, Turcia si Ucraina. Metro are, in prezent, 110 magazine Real in regiune.
Desi au fost intotdeauna dezmintite de catre Metro Group, astfel de negocieri pentru vanzarea hypermarketurilor Real au avut loc si in anii precedenti.
Anul trecut, de exemplu, compania britanica Apax Partners a oferit 1 miliard de euro, suma respinsa insa de Metro ca fiind prea mica. Si cel mai mare retailer britanic, Tesco, ar fi fost interesat anul trecut de Real, insa afacerea a cazut din motive necunoscute.
Noile informatii din presa germana vin dupa ce, anterior, si expertii de la Planet Retail au scris, zilele trecute, despre posibilitatea ca Metro sa vanda divizia est-europeana Real.
Metro Group nu a confirmat aceste negocieri, insa un reprezentant al companiei a declarat ca nu este exclusa nicio posibilitate – o vanzare partiala sau completa sau pastrarea diviziei in continuare.
Potrivit analistilor Planet Retail, printre retailerii interesati de aceasta posibila achizitie a hypermarketurilor real,- din Europa Centrala si de Est, s-ar putea numara Auchan, Walmart sau Carrefour.
Oficialii Metro Group nu au comentat informatiile aparu