După câteva luni în care clasa pregătitoare a tot fost pe buzele a numeroşi părinţi cu copii de vârstă preşcolară, devine din ce în ce mai clar că haosul încă domneşte în ceea ce priveşte organizarea acestei grupe de şcolari. Mai sunt mai puţin de patru luni până când 130.000 de copii vor păşi pentru prima dată într-o şcoală, iar tot mai mulţi părinţi cred că pe micuţii lor vor fi făcute... experimente educaţionale. După câteva luni în care clasa pregătitoare a tot fost pe buzele a numeroşi părinţi cu copii de vârstă preşcolară, devine din ce în ce mai clar că haosul încă domneşte în ceea ce priveşte organizarea acestei grupe de şcolari. Mai sunt mai puţin de patru luni până când 130.000 de copii vor păşi pentru prima dată într-o şcoală, iar tot mai mulţi părinţi cred că pe micuţii lor vor fi făcute... experimente educaţionale.
Şi cum să nu gândeşti aşa, ca părinte, când doar cu puţin timp înainte de vacanţa de vară, şefii care se perindă pe la Ministerul Educaţiei vin cu propriile idei şi încearcă să rezolve problemele aşa cum cred ei că e mai bine.
Liviu Pop, actualul ministru interimar, crede că nimic nu s-a făcut bine în ceea ce priveşte organizarea acestei clase, cu care oricum nu este de acord, dar nici nu poate da înapoi: “Clasa pregătitoare nu mai putem s-o amânăm. Unde duc copiii? În Bucureşti, unde am cea mai mare problemă, grădiniţele sunt pline. 130.000 de copii înseamnă 6.500 de cadre didactice”. Aşa că pentru clasa 0 la şcoală, cuvântul de ordine este improvizaţie. Şi nu o spunem noi, ci chiar ministrul educaţiei. Într-un interviu difuzat ieri în emisiunea “După 20 de ani”, de la PRO TV, Liviu Pop a vorbit despre improvizaţie în ceea ce priveşte utilarea claselor, despre un experiment în ceea ce priveşte cadrele didactice care le vor preda micuţilor, iar despre modul de înscriere la şcoală spune că a fost un eşec. Şi atunci, ne punem îngrijora