Segmentarea tarilor de pe Terra din punct de vedere tehnologic dispare de la an la an iar dorintele legate de IT ale consumatorilor seamana indiferent daca vorbim de SUA, Germania, China sau India. Omenirea este interesata sa isi arate statutul social prin gadgeturi cat mai „fashioniste”, considera, intr-un interviu Wall-Street.ro, doi dintre top managerii HP la nivel global.
Dominic McCarthy (foto principala) este vice president si general manager pe segmentul de premium consumer la nivel global. Am avut ocazia de a discuta cu el intr-un interviu de cateva minute pentru a afla cateva dintre ratiunile pentru care compania lanseaza, simultan, cateva zeci de produse IT, spre deosebire de concurenti precum Apple care prefera sa lanseze, in general, doar cateva computere/laptop-uri pe an si un numar de doua tablete si telefoane.
„Nu mai vorbim de granite in ceea ce priveste tehnologia, toti utilizatorii isi doresc lucruri similare. Cu toate acestea, oamenii sunt diferiti, chiar si in acelasi stat, si acest lucru ne indeamna sa adresam toate tipologiile de clienti, printr-o multitudine de produse din care ei sa poata alege. Aceasta este strategia in care noi credem”, spune McCarthy.
Una dintre diferentele majore intre utilizatori este dorinta de a avea, sau nu, software preinstalat pe computere. „O parte a pietei nu vrea sa renunte la software preinstalat, altii vor chiar si mai mult decat un sistem de operare, mai ales pe segmentul premium. Vom sa aiba si antivirusi, altii, din domenii precum arhitectura, vor sa aiba si produse Adobe deja instalate, pentru a beneficia de licenta la un pret mai bun. Trebuie sa fii capabil sa te mulezi pe cererile oamenilor”, considera general managerul HP pe segmentul premium consumer.
In viitor, utilizatorii vor dori computere/laptop-uri care sa permita conectarea la Internet la viteze foarte mari,