Bosch a produs, din 1995 şi până în prezent, 75 de milioane de sisteme ESP. Din 1995, anul în care sistemul a fost lansat în producţie, Bosch a avut o contribuţie vitală la îmbunătăţirea siguranţei rutiere.
Programul electronic de stabilitate menţine autovehiculul pe traiectoria stabilită de şofer, fiind util în special pe drumurile alunecoase şi în momentul intrării cu viteză prea mare într-o curbă. Astfel, sistemul previne apariţia accidentelor produse prin derapare, ce pot fi adesea extrem de grave. Conform studiilor, acest sistem de siguranţă activă poate preveni până la 80% din accidentele produse prin derapare.
Prezentând pe scurt concluziile mai multor studii despre eficienţa sistemului, Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Sisteme de control al şasiului din cadrul Bosch, a declarat: „După centura de siguranţă, ESP este cel mai important sistem de siguranţă al autovehiculelor şi a salvat multe vieţi de-a lungul ultimilor ani.” Bosch a dezvoltat sistemul anti-derapare şi, în 1995, a devenit prima companie din lume care a lansat acest sistem în producţia de serie. „Începând cu anul 2010, Bosch a produs mai multe unităţi ESP decât unităţi ABS,” a declarat Steiger, evidenţiind faptul că preferinţele la nivel global se îndreaptă către autovehicule ce oferă o mai mare siguranţă.
ESP devine echipament standard
Organizaţia Naţiunilor Unite consideră sistemul ESP drept o metodă eficientă pentru contracararea creşterii preconizate a numărului de decese în accidente rutiere. Conform studiilor, acest sistem de siguranţă activă poate preveni până la 80% din accidentele produse prin derapare. De aceea, tot mai multe ţări solicită ca noile autovehicule să fie dotate standard cu ESP. În Europa, această solicitare este deja în vigoare pentru toate autovehiculele care au primit aprobarea tip după luna octombrie 2011. Încep